Ar galima pakrauti išmanųjį telefoną per vieną minutę?

Beveik visi šiuolaikiniai mobilieji telefonai maitinami ličio jonų akumuliatoriais. Tyrinėtojai siūlo pakeisti litį aliuminiu. Naujos aliuminės baterijos prototipas buvo pagamintas Stenforde ir atitiko visiems vartotojų reikalavimams – turi didelį talpumą, ilgą tarnavimo laiką, saugesnis ir pigesnis už savo pirmtakus.
Dabar kiekvieno mobilaus elektroninio prietaiso viduje, paslėptas ličio jonų akumuliatorius. Litis pateisino savo savybes. Tačiau progresui nėra ribų. Nors prie ličio baterijų visi jau seniai įpratę, ar nereiktų paieškoti kokią nors alternatyvą jam, kuri kažkuo būtų geresnė už savo pirmtakus? Stenfordo universiteto specialistai tvirtina, kad sukūrė bateriją, kuri nėra prastesnė už taip pamėgtą visų ličio akumuliatorių ir gali pademonstruoti visas ličio savybes. Šiomis dienomis, mokslinis kolektyvas paskelbė, sukūrę akumuliatoriaus prototipą ne ličio jonų, o aliuminio pagrindu. Pagrindinis tokio akumuliatoriaus ypatumas – jį galima pakrauti kelių minučių bėgyje. Be to, aliuminis geriau laiko įkrovą ir saugesnis.

Pakrauti išmanųjį telefoną

Aliuminis, kaip medžiaga, jau seniai domino mokslininkus dėl jo pigios kainos ir aukštų krūvio imlumo rodiklių. Bet, kelių dešimtmečių bėgyje, sukurti aliuminį akumuliatorių, baigdavosi nesėkme. Niekaip nesisekė suderinti aukštą talpą, su „gyvybės“ ciklu ir žema kaina. Stenfordo mokslininkams pavyko surasti reikalaujamą medžiagų suderinamumą. Technines kliūtis jie įveikė, dėka grafito. Naujoji baterija susideda iš grafitinio katodo, aliuminio anodo ir skystojo joninio elektrolito, elastiniame polimeriniame apvalkale. Aliuminės baterijos įtampa – 2 V, ji atlaiko virš 7 500 įkrovos – iškrovos ciklų, be ženklių pirminės talpos pokyčių. Palyginimui, šiuolaikinės ličio baterijos apskaičiuotos 1000 ciklų, kai ankstesni, aliuminiai, „numirdavo“ po 100. Dar viena teigiama naujųjų akumuliatorių savybė – jų saugumas. Apie ličio sukeliamus pavojus internete galima rasti daug informacijos. Išmaniųjų telefonų akumuliatoriai linkę savaiminiams sprogimams , užsiliepsnojimams, tuo sukeldami grėsmę sveikatai ir aplinkiniams. Dėl šių savo savybių, ličio baterijas atsisako priimti siuntose kai kurie pašto skyriai ir lėktuvai.

Mokslininkų sukurtas aliuminio jonų akumuliatorius pranašesnis už litinius beveik visais parametrais, išskyrus vienu: vienos celės aliuminio baterijos įtampa 2 voltai, kai tuo tarpu, ličio jonų – 3,7 – 4,2 voltai. Tyrinėtojai siūlo panaudoti bateriją iš dviejų celių ir konverterio, kad gauti įprastą įtampą, prie kurios jau yra pripratę ne tik vartotojai, bet ir mobiliųjų prietaisų gamintojai. Bet toks metodas reiškia, kad padidės akumuliatoriaus masė ir gabaritai; kas bus nelabai patogu eksploatuojant. „Mūsų baterija pasiekia pusę ličio baterijos įtampos, – rašo chemijos profesorius Chondži Dey. Bet, gerinant katodinę medžiagą, mums pasiseks pakelti įtampos ir talpos rodiklius. Visame – kitame, mūsų baterija turi būti žymiai pranašesnė už dabartines, ličio jonų baterijas: pigūs elektrodai, saugumas, greitas įkrovimas, elastingumas, gyvybinio ciklo ilgumas“.




Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *