Žaidimai Androidui, arba kada laukti GTA 5?

Kam jūs perkate Android išmanųjį telefoną – soc. tinklai arba skambučiai, įdomios aplikacijos arba žaidimai? Kiekvienas sprendžia pats, kam jam telefonas, ir, kaip taisyklė, viskas priklauso nuo žmogaus amžiaus: suaugę teikia pirmenybę pirmam, o štai jaunajai kartai labiau prie širdies pirmas variantas. Ką begalvotų apie žaidimų kūrimą arba tuo labiau apie mobiliąją platformą, šiandien tai greičiausiai auganti atšaka, todėl aplenkti ją būtų neteisinga.
Siūlome išstudijuoti platformos žaidimų dalį ir pasvarstyti apie žaidimų industrijos ateitį – kada mes pamatysime Grand Theft Auto 5 arba naują Modern Combat dalį?

Turbūt reikia pradėti nuo praeities. 2008 rugpjūčio 28 kompanija Google anonsavo Play Market, jau spalio 22 ji tapo prieinama naudotojams, ir 2009 vasario 13 jame atsirado mokamų aplikacijų palaikymas, o jau 2012 gegužės 6 Play Market buvo pervadinta į Google Play. Dabar jūs žinote, kodėl aplikacijų parduotuvę vadina tai Play Market, tai Google Play.
Ką mums siūlė aplikacijų parduotuvė tolimais 2009 – 2011? Primityvius 3D žaidimus. Žinoma, negalima pasakyti, kad visi jie buvo primityvūs: pavyzdžiui, praėjus metams po starto parduotuvėje atsirado pirmas serijos Modern Combat žaidimas, kurį neblogai priėmė ir priima šiandien, neblogi 2D žaidimai, įskaitant labai populiarias žaidimų serijas Angry Birds ir Plants vs Zombies. Tačiau 10 sėkmingų projektų iš šimtų tūkstančių – nerimta. Kitaip tariant, į Android kaip į tikrą žaidimų platformą anksčiau nežiūrėjo.

Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5

Tačiau pradedant nuo 2011 m situacija pasikeitė su Grand Theft Auto 3 išėjimu. Ne kiekvienas įrenginys galėjo paleisti žaidimą be lagų ir kibimų, ir tada tolygus GTA 3 darbas buvo laikomas jūsų įrenginio našumo rodikliu, tačiau nereikia galvoti, jeigu žaidimas pakimba, reiškia jis geras ir rodo kūrėjų požiūrį į Android kaip į žaidimų platformą. Mes turime priežasčių laikyti GTA 3 esminiu postūmiu į žaidimų šiai platformai vystymąsi.
Toliau marketą užpildė įvairūs kokybiški ir nelabai žaidimai. Jau pradedant nuo 2011 pabaigos – 2012 pradžios, atsirado tokie produktai, kaip World of Goo, žaidimų serija Need for Speed, Asphalt – kurie egzistavo ir anksčiau, tačiau nepritraukdavo visuotinio dėmesio, taip kaip būtent 2012 m su Need for Speed: Most Wanted ir Asphalt 7 anonsu. Serijos mobiliosioms platformos pasirodydavo visu gražumu: tai ir naujas fizinis valdiklis Most Wanted atveju, ir puiki grafika, kurią galėjo patempti ne visi to laiko įrenginiai. 2012 – 2013 m tapo žaidimų kūrimo Android pasaulyje saulėtekiu – atsirado naujos idėjos ir projektai, adaptuoti sensoriniams ekranams, tačiau kas paskui?

Modern Combat

Modern Combat

O paskui prasidėjo konvejerinio režimo era. Kiekvienais metais mus džiugino naujo Modern Combat serijos žaidimo išleidimu, paskutinė yra Modern Combat 5, kuri, reikia pažymėti, nemažina serijos vystymosi tempų. Serija Need for Speed pradžiugino žaidėjus visai nesenai Need for Speed: No Limits išleidimu. Visi jau žaidžia Grand Theft Auto 3: San Andreas dalį, ir tai jei neskaičiuoti Chinatown Wars. Šiandien naudotojams duoda «iš tikrųjų» konsolinę grafiką. Žinoma, mes gudraujame, iki Xbox 360 grafikos lygio mobiliesiems žaidėjams dar toli, bet laikas artėja.
Kokios kūrėjų užduotys? Jei anksčiau žaidimus darė su akcentu į idėją, tai šiandien įtakoti sėkmingų projektų ir šiuolaikinių konsolinių žaidimų kūrėjai turi labiau akcentuoti grafiką ir optimizaciją: po tonomis grafinių efektų, kurie daro iš paveikslėlio «muiliną kiną», slypi objektų ir pasaulio modeliai. Įsižiūrėjus galima pastebėti žemos kokybės tekstūras, tai yra bendrai paveikslėlis gražus, bet įsižiūrėjus supranti, kad visa tai apgaulė ir viduje tai tas pats 2009 m žaidimas.
Kaip buvo anksčiau? Kokybiški projektai, kartais sudėtingi, kūrėjai darė vartotojams turėdami viltį gauti kuo didesnę fanatų bazę, kad ateityje kurtų žaidimų serijas. Kas šiandien? Šiandien mes matome projektus, numatytus 10 – 12 m vaikams. Jei anksčiau Most Wanted džiugino savo fizika, šiandien No Limits – tai primityvi arkada, kur jūsų užduotis – įjungti nitro ir svaipinti kairėn dešinėn reikiamu momentu, kitaip tariant šiandien žaidimus maksimaliai supaprastina atsižvelgdami į vaikus, kadangi kas daugiau, jei ne jie su džiaugsmu pirks mokamą žaidimo turinį su gražia grafika ir lengvu valdymu, juk jiems nesvarbus siužetas ir kiti kvaili, jų manymu, dalykai.
Ir tai liūdina, mobilioji žaidimų industrija eina ne į tą pusę, su kiekviena diena Google Play atsiranda vis mažiau kokybiškų žaidimų, dėka to, kad kūrėjams reikia mažiau laiko, kadangi jei anksčiau automobilio modelis susidarė iš 5000 poligonų, tai šiandien tai 100000, darbo daugiau, atitinkamai su žaidimu reikia užsiimti daugiau, ir reikalavimai iš rinkodaros specialistų dar didesni, juk padidėjusios kainos kūrinys turi atsipirkti.
Žinoma, yra ypatingų projektų, tokių kaip 2048 ir Flappy Bird – jie užėmė savo nišą ir sukūrė naują žaidimų žanrą, tokie žaidimai gauna savo fanatus, bet tai nerimta. Industrijos vystymuisi reikia žaidimų su idėja, tačiau su idėja ne įprasta to žodžio prasme: turima omenyje kažkas ypatinga, pavyzdžiui, Most Wanted – naujas fizinis valdiklis, kuris pakėlė kokybės kartelę kitiems lenktynių žaidimams, sukuriama konkurencija, ir kitos kompanijos priverstos daryti taip pat kokybiškus žaidimų valdiklius, žinoma, ne visai geras pavyzdys, bet esmę supratote. O tokie žaidimai kaip 2048 ir Flappy Bird – tai momentiniai žaidimai, mėnesį pažaidėte ir pamiršote, viskas, jums neįdomu. Žinoma, kiekvienas jūsų gali manyti kitaip, ir tai normalu.

Need for Speed

Need for Speed

Daugelis klausia: «Ar kūrėjai pereis į frimium modelį?» Tiems, kurie nežino, pasakysiu – frimium modelis – tai, kitaip tariant – nemokami žaidimai, kur jūs galite nusipirkti naujus lygius ar naujas galimybes už nedidelį mokestį.
Frimium modelis labai įvairus, yra žaidimai su mokėjimais, bet jų visiškai nesijaučia ir galima ramiai žaisti neleidžiant lėšų, o yra žaidimai, kuriuos žaisdami per tam tikrą laiko tarpą jums būtinai prireiks įnešti pinigų. Geimariai, kaip taisyklė, mėgsta pirmą variantą, ir jis sąžiningesnis. Pavyzdžiui, paėmus World of Tanks Blitz, kuris buvo kuriamas nuo 2012 m, žaidimas neverčia žaidėjo leisti lėšas, žinoma, tai neliečia kompiuterinio žaidimo, kur, jei jūs norite būti tope, neišleisti po 20000 per mėn. jums nepavyks.
Atskiros temos nusipelno GTA serija tiek kompiuteriuose, tiek išmaniuosiuose telefonuose, Rockstar žaidimai laikomi kokybės etalonu, be to, GTA: San Andreas Androidui buvo pilnai portuota Xbox 360, jei kas nors laiko Android versiją blogesne už kompiuterinę. Jei jau kalbėti apie naujų serijų išėjimą, tai ateityje turbūt reikia laukti Liberty City Stories arba Vice City Stories. Ateityje – tai 2015m,2018 – 2019 tikimės GTA 4 išėjimo, o jau 2023 – 2024 pasaulis išvys GTA 5 paleidimą Androide. Bet kuriuo atveju laukti liko ne taip ilgai, kaip jums atrodo. O štai Modern Combat 6 galima laukti ne anksčiau sekančių metų.
Tačiau kodėl mes taip kreipiame dėmesį į tokius produktus, kaip GTA, Half life, Portal, Max Payne? Visi šie žaidimai anksčiau išeidavo kompiuteriams, o tai 2002 – 2005 m, tada žaidimus darė su charakteriu ir hardkoru, ir šiandien, išeinant į Android žaidimų rinką, jie nepanašūs į visus likusius produktus, todėl kad anksčiau požiūris į žaidimus buvo visai kitoks, ir aš tai sakau kaip straispnio autorius, kadangi atsimenu, kaip vystėsi industrija. Šiandien net į kompiuterinius žaidimus žiūrėti skaudu: aplink tipiški žaidimai su primityviu siužetu, ir žaidžiant tik indie – projektus, kurie Android taip pat yra, jauti tą žaidimų atsilikimą ir primityvumą ne tik Androidui, bet ir visoms kitoms platformoms. Mums nesinori skriausti tų, kurie mėgsta pažaisti NFS: No Limits arba eilinį žaidimą iš Marvel, tačiau jūs turbūt nežinote, kaip rinka atrodė anksčiau, įskaitant santykinai jauną Android aplikacijų parduotuvę.
Ir mes suprantame, kad tai greičiau ne tik Android kaip žaidimų platformos liga, bet ir visų likusių, ir labai nesinori, kad ateityje ta tendencija tęstųsi.







Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *